SLIDE1

10 Haziran 2017 Cumartesi

Yaz Tatilinde Sıkılmamak İçin Öneriler!

Herkese çok ama çok uzun bir aradan sonra merhaba! Öncelikle şunu söylemeliyim ki bu yıl daha doğrusu okul dönemi çok zor geçti. Birtakım olaylar yaşadım; bazen çok üzüldüm, bazen çok sevindiğim olaylar yaşadım, çokça sinirlendim, sıkıldım ve iki dönemi bir şekilde tamamladım. Yaz geldi ve sonuçta 3 ay boyunca tatile gitmeyeceğim, sıkıldığım çok fazla zaman olacak. Bu yüzden hem kendim için hem de sizler için yaz tatilinde sıkılmamak için yapılması gerekenler listesi hazırlıyorum. Bu yüzden daha fazla hayat hikayeme giriş yapmadan asıl main topic olan listeye dönüyorum.

1. Bir Kursa Başlayın.

İlk önerim bu. Bir şeylerle meşgul olursak sıkılma oranımız o kadar azalır. Yetenekli olduğunuz veya kendinizi geliştirmek istediğiniz bir alanın kursuna giderseniz çok faydalı olur. Haftada max. 3 gününüzü bu kurslara ayırırsanız geri kalan 4 güne de bir kılıf uydururuz :) Gençlere yönelik kursları düşünürsek bunlar yemek kursu, enstrüman kursları, bilgisayar kursları, spor kursları -özellikle yüzme kursları yazın çok tercih edilir-, dil kursları vb. gibi kurslar aklımıza gelir. Ücretli ve ücretsiz kurslar her yerde bulunmaktadır ama eğer İstanbul'da yaşıyorsanız önerebileceğim ücretsiz belediye kursları var. İSMEK adı altında toplanan bu kurslar gençlere, çocuklara ve yetişkinlere yönelik kurslar veriyor. Yukarıda saydığım bütün branşlar var. Ama şöyle bir durum var ki ilçeler arasında branş miktarı değişiyor. Mesela Fatih'teki bir İSMEK'te 10 branş varsa, Büyükçekmece'deki bir İSMEK'te 7 tane branş olabiliyor. Eğer şanslıysanız kendinize uygun bir branş bulabilirsiniz. Ben geçen yaz Rusça, Almanca ve Cilt Bakımı kurslarına gitmiştim. Gerçekten hem bir şeyler öğreniyor, hem sıkılmıyor hem de arkadaş ediniyorsunuz. Bu kursların dönemleri var, eğer merak ediyorsanız buraya tıklayarak siteye yönlendirilirsiniz.guitar  gif ile ilgili görsel sonucu


2.Sezonu Fazla Olan(Veya Olmayan) Diziler İzleyin.

Yaz tatili; okul zamanı izlediğiniz dizi bölümlerinin 5 katını izleyebileceğiniz kadar uzun bir tatil. Neden bunun tadını çıkarmayalım ki? Supernatural, Game Of Thrones, Shameless, Doctor Who ve aklınıza gelebilecek diğer uzun dizileri bitirmenin tam zamanı. Ben şu anda 7 sezonluk Shameless dizisini izliyorum. Ve okul zamanı 2-3 bölüm izliyorsam yaz döneminde 5-6 bölüm birden izliyorum. O yüzden yaz tatili özellikle Geek'ler için bir mucize!

shameless gif ile ilgili görsel sonucu

3.Arkadaşlarınızla Ve Ailenizle Vakit Geçirin.

Yaz tatilinde arkadaşlarınızla ve ailenizle vakit geçirmek hem sosyal anlamda hem de ruhsal anlamda sizi olumlu etkiler. Eğlenceli aktiviteler yaparak zamanınızı doldurabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse; arkadaşlarınızla birlikte bulunduğunuz şehirin gezilebilecek yerlerini ziyaret edebilirsiniz, sahile inebilirsiniz, Aqua Park gibi yerlerde eğlenebilirsiniz, kamplara katılabilirsiniz. Ailenizle de benzer aktiviteleri gerçekleştirebilirsiniz. Sosyalleşin, güzel havanın tadını çıkarın.
friends hangout gif ile ilgili görsel sonucu

4.Bir YouTube Kanalı Açın Veya Blog Yazın.

Diyelim ki ilk üç maddeyi yapmak size göre değil ve evde kalmak istiyorsunuz. O zaman bu maddeyi iyi okuyun ev kuşları. Oyun, makyaj, cover alanlarında videolar çeken kanallar gibi bir kanal açabilir ve düzenli olarak video koyabilirsiniz. Özellikle dil öğrencisi iseniz çeviri videoları yapıp hem çeviri yeteneğinizi geliştirebilir hem de zaman geçirebilirsiniz. Bir blog açıp düşüncelerinizi, duygularınızı insanlara aşılayabilirsiniz. Tıpkı benim yaptığım gibi :)

youtuber makeup gif ile ilgili görsel sonucu

5.Tatile Veya Kampa Gidin.

Eğer imkanınız varsa tatile gidin. Yaz tatilinde bir otele kim hayır diyebilir ki? Ayrıca öğrencilere özel kamplara katılabilirsiniz. Maliyeti biraz kabarık olabilir ama :)
vacation gif ile ilgili görsel sonucu



6.Ders Çalışın.

Okuldaki öğrencilerden bir adım daha önde olmak istemez miydiniz? Ya da YGS yaklaştıysa birçok rakibi elemek? O yüzden ders çalışmak şart. 
study gif ile ilgili görsel sonucu

7.Bir İşe Girin.

Öğrenciler için birçok iş imkanı var. Biraz araştırırsanız kendinize uygun bir iş bulabilirsiniz. Özellikle böyle zamanlarda işverenler öğrencilere ihtiyaç duyuyor. Bu yüzden bir işte çalışabilirsiniz. Garsonluk daha revaçta.
waiter gif ile ilgili görsel sonucu

Bonus

Hiçbir şey yapmadan yatakta yuvarlanabilirsiniz :) Kendinize iyi bakın, iyi tatillerrr!

bed gif ile ilgili görsel sonucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder